خانه / دسته‌بندی نشده / معرفی انواع ابزار های بازاریابی دیجیتال

معرفی انواع ابزار های بازاریابی دیجیتال

ابزارهای بازاریابی دیجیتال

 

ابزار های اصلی در بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی در عصر دیجیتال از چندین کانال اصلی برای ارتباط با مخاطب استفاده می کند. وظیفه بازاریاب این است که قضاوت کند که کدام یک از آنها و در چه دنباله و ترکیب شرط بندی می شود تا به اهداف خود برسد. این کانالها عبارتند از:

• بازاریابی محتوا. این شکل از بازاریابی بر ایجاد ، انتشار و توزیع محتوا بین مخاطبان خاص بصورت آنلاین تمرکز دارد. دیجیتال مارکتینگ از مشاغل مختلف برای افزایش محبوبیت یک برند، محصول یا خدمات ، افزایش مصرف کننده ، تحریک فروش آنلاین و غیره استفاده می شود.

• بازاریابی ایمیلی. این فرایند ارسال پیام با پیام تجاری به گروهی از افراد از طریق پست الکترونیکی است. شاید یکی از بهترین جنبه های بازاریابی دیجیتال باشد ، زیرا ریشه های آن را می توان در طلوع اینترنت برای مصرف کنندگان انبوه جستجو کرد. بزرگترین مزیت بازاریابی ایمیلی توانایی برقراری ارتباط مستقیم با هر مشتری است.

• بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی. پلتفرم های اجتماعی قدرت پنهان خود را احساس کرده اند و اکنون تعدادی ابزار و خدمات را در اختیار مشتریان تجاری قرار می دهند که از طریق آنها می توانند به سرعت و به راحتی مخاطبی برای نام تجاری ، محصول یا خدمات خود پیدا کنند ، کمپین های خود و نتایج سرمایه گذاری را بررسی کنند. علاوه بر این ، از طریق شبکه های اجتماعی ، کاربران می توانند تماس مستقیم تری با شما ، چه شخصی و چه عمومی داشته باشند.

تبلیغات گوگل. فرمت های مختلف برای مارک های تبلیغاتی ، محصولات و خدمات در Google راه دیگری برای دسترسی مشاغل به مشتریان است. بسته به اهداف کمپین های تبلیغاتی خود ، آنها می توانند از تبلیغات نمایش ، ویدیو ، جستجو و موارد دیگر استفاده کنند.
• بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO). بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرایند افزایش کیفیت و کمیت ترافیک در وب سایت است. هدف این است که دید آن برای کاربرانی که از موتورهای جستجو برای به دست آوردن اطلاعات ، تحقیقات یا به عنوان یک بازتاب طبیعی لحظه ای استفاده می کنند ، بهبود یابد. SEO بر بهبود نتایج برجسته متمرکز است ، که به عنوان ترافیک "طبیعی" یا "ارگانیک" نیز شناخته می شود.

اکنون ما کمی بیشتر در مورد هر یک از کانال ها و برخی جنبه های اساسی مربوط به آنها صحبت خواهیم کرد.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا از قالب های مختلفی برای رسیدن به مخاطب در مرحله خاصی از مسیر کاربر یا قیف استفاده می کند. این قالب ها می توانند عبارتند از:

• محتوای متنی. این کتاب شامل اشکال کوتاه تر مانند شعارها ، پیام های تبلیغاتی ، سم برای جستجوی و تبلیغات در رسانه های اجتماعی و انواع طولانی تر در قالب مقاله ، کتابچه راهنما و حتی کل کتاب های الکترونیکی است.

• محتوای بصری.

همه چیز را نمی توان با کلمات بیان کرد ، و در جایی که کلمات ناتوان هستند ، عکس ها و فرمت های ویدئویی به نجات می رسند. در زندگی شلوغ روزمره ، بخش قابل توجهی از مصرف کنندگان ترجیح می دهند اطلاعات خود را به صورت بصری به دست آورند. به همین دلیل مهم است که عکس ها و فیلم ها تا حد امکان پیامی را که می خواهید به آنها منتقل کنید نشان دهند.

• ترکیبی از محتوای متن بصری. این می تواند یک صفحه واحد از یک سایت ، و همچنین صفحات فرود ، کتاب های الکترونیکی تعاملی ، اینفوگرافیک و غیره باشد.

هنگام برنامه ریزی استراتژی های بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از ترکیب بازاریابی دیجیتال ، بسیار مهم است که نقطه شروع همیشه اهداف تجاری شرکت باشد. آنها باید به طور واضح قابل اندازه گیری باشند تا بعداً اثربخشی قالب های محتوای اعمال شده را بررسی کنند. بسته به اینکه در چه مرحله ای از قیف کاربر قرار داریم ، می توانیم قضاوت کنیم که از چه نوع محتوا بیشتر استفاده می شود.

بازاریابی ایمیلی با نرخ تبدیل قابل توجه

یک کانال غافل نشده و غالباً دست کم گرفته می شود ، اما می تواند سرمایه گذاری خود را مکررا جبران کند. برای انجام این کار ، باید از اجزای اصلی آن به شیوه مناسب استفاده کنید. این بدان معناست که برای عنوانی جذاب ، متنی جالب و جذاب که بیش از حد تبلیغاتی به نظر نمی رسد ، تلاش کنید و مخاطبان خود را با دقت تقسیم بندی کنید. نکته کلیدی در موفقیت کمپین های بازاریابی ایمیل شما این است که معیارهای اساسی را به درستی بخوانید و تغییرات لازم را به موقع انجام دهید:

• قابلیت تحویل این معیار به شما اطلاعاتی در مورد احتمال دریافت ایمیل ارسال شده به کاربران به شما می دهد. همچنین نوعی آزمایش است که چگونه فیلتر هرزنامه سرویس گیرندگان مختلف ایمیل (gmail ، abv و غیره) پیام ها و خبرنامه های مستقیم شما را با موفقیت ارسال می کند.
• نرخ باز. این احتمال خواندن ایمیلی را که ارسال کرده اید اندازه گیری می کند. این مقدار به مقادیر بالاتر می رسد ، عنوان ایمیل شما جذاب تر است.
• نرخ کلیک کنید. با استفاده از این معیار ، می توانید دریابید که چند درصد از افرادی که ایمیل شما را باز کرده اند روی یکی از پیوندهای موجود در آن کلیک کرده اند. همچنین نشان دهنده توانایی شما در "فروش" پیوند از طریق متن جالب و مفید است.
• لغو اشتراک این شاخصی است که شما را راهنمایی می کند

 

چرا اندازه گیری نتایج در بازاریابی دیجیتال مهم است؟

استفاده صحیح از کانال های ارتباطی پیش شرط موفقیت هر کمپین بازاریابی است. و اینکه چقدر ماهرانه با آنها کار می کنیم ، می توانیم بفهمیم که نتایج بدست آمده را به طور مرتب اندازه گیری می کنیم. و این یکی از مزایای اصلی مشاوره بازاریابی دیجیتال است. این ابزار نه تنها برای تعیین اهداف قابل اندازه گیری مشخص ، بلکه برای نظارت بر اینکه آیا و در نتیجه چه اقداماتی اجرا شده است ، وجود دارد. چرا این مهم است:

• ما رفتار کاربران خود را در هر مرحله از مسیر کاربر و قیف آنالیز می کنیم و اقدامات را بر این اساس ارزیابی می کنیم.
• ما از موفقیت ها و تجربیات به دست آمده از مبارزات انتخاباتی گذشته درس می گیریم و آینده را بهتر تنظیم می کنیم.
• ما شواهد روشنی از اثربخشی فعالیت های بازاریابی دیجیتال که به اجرا می گذاریم به مشتریان ، همکاران و مدیران ارائه می دهیم. ما با ارقام و استدلال های روشن صحبت می کنیم.
• وقتی می بینیم که تلاش های ما نتیجه می دهد ، انگیزه ما افزایش می یابد.

از جمله محبوب ترین برنامه هایی که می توانیم برای ردیابی و تجزیه و تحلیل گزارش ها به آنها متکی باشیم ، Google Analytics ، Google Search Console ، Tag Manager است. آنها دارای طیف گسترده ای از فرصت ها هستند و یک عامل اساسی برای بازاریابی دیجیتال در همه زمینه های آن هستند.

درباره ی admin

همچنین ببینید

دانلود کتاب اصول و مبانی مشاوره گلادینگ

موضوع امروز ما در مورد چگونه مشاوره دادن هست – شمارو به سایت ویرگول راهنمایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *